Tijdens een muzische workshop (50, 75 of 100 minuten) vertrekken we altijd vanuit muziek.
Dit kunnen verschillende muzikale activiteiten zijn: het zingen van een lied, het beluisteren van klassieke muziek, bespelen van instrumenten, creëren van een eigen klankenspel,…
Aan iedere workshop koppelen we nog minstens 1 andere expressievorm.
Dit kan een beeldende (knutselen) activiteit zijn, een bewegingsactiviteit (dans) of een dramatische activiteit (toneel).
50 minuten = muziek + 1 andere expressievorm
75 minuten = muziek + 2 andere expressievormen
100 minuten = alle 4 de expressievormen
Ik zal steeds enkele voorstellen doen waaruit u kan kiezen.
Als u bepaalde voorkeuren heeft, kunnen we dit uiteraard op voorhand bespreken.
Bij iedere workshop wordt er gestreefd naar samenwerking en afwerking met de gehele groep.
Tijdens een muzische workshop (50, 75 of 100 minuten) vertrekken we altijd vanuit muziek.
Dit kunnen verschillende muzikale activiteiten zijn: het zingen van een lied, het beluisteren van klassieke muziek, bespelen van instrumenten, creëren van een eigen klankenspel,…
Aan iedere workshop koppelen we nog minstens 1 andere expressievorm.
Dit kan een beeldende (knutselen) activiteit zijn, een bewegingsactiviteit (dans) of een dramatische activiteit (toneel).
50 minuten = muziek + 1 andere expressievorm
75 minuten = muziek + 2 andere expressievormen
100 minuten = alle 4 de expressievormen
Ik zal steeds enkele voorstellen doen waaruit u kan kiezen.
Als u bepaalde voorkeuren heeft, kunnen we dit uiteraard op voorhand bespreken.
Bij iedere workshop wordt er gestreefd naar samenwerking en afwerking met de gehele groep.
Bodypercussie

Tijdens deze workshop maken we muziek met het instrument dat we altijd bij de hand hebben, ons eigen lichaam!
We gebruiken ons lichaam als drumstel.
Samen ontdekken we welke geluiden we allemaal kunnen maken en leren we de kneepjes van het vak. De basis van de bodypercussie hebben we snel onder de knie. Na een 10-tal minuten zijn we al aan het klappen in onze handen, stampen met onze voeten, knippen met onze vingers of slaan op onze benen.
We lezen eenvoudige grafische partituren, stellen zelf een partituur samen en voeren dit in groep uit.
kleuteronderwijs, lager onderwijs
vanaf 50 minuten
kleuteronderwijs: 20
lager onderwijs: 25
Ruim klaslokaal, liefst geen banken
(eventueel turnzaal, lege eetzaal...)
Bij mooi weer kan deze workshop ook buiten doorgaan (grasveld, speelplaats...)
Aanwezigheid van de eigen klasleerkracht is gewenst!
Wie?
Hoe lang?
Hoeveel?
Waar?