Tijdens een muzische workshop (50, 75 of 100 minuten) vertrekken we altijd vanuit muziek.
Dit kunnen verschillende muzikale activiteiten zijn: het zingen van een lied, het beluisteren van klassieke muziek, bespelen van instrumenten, creëren van een eigen klankenspel,…
Aan iedere workshop koppelen we nog minstens 1 andere expressievorm.
Dit kan een beeldende (knutselen) activiteit zijn, een bewegingsactiviteit (dans) of een dramatische activiteit (toneel).
50 minuten = muziek + 1 andere expressievorm
75 minuten = muziek + 2 andere expressievormen
100 minuten = alle 4 de expressievormen
Ik zal steeds enkele voorstellen doen waaruit u kan kiezen.
Als u bepaalde voorkeuren heeft, kunnen we dit uiteraard op voorhand bespreken.
Bij iedere workshop wordt er gestreefd naar samenwerking en afwerking met de gehele groep.
Tijdens een muzische workshop (50, 75 of 100 minuten) vertrekken we altijd vanuit muziek.
Dit kunnen verschillende muzikale activiteiten zijn: het zingen van een lied, het beluisteren van klassieke muziek, bespelen van instrumenten, creëren van een eigen klankenspel,…
Aan iedere workshop koppelen we nog minstens 1 andere expressievorm.
Dit kan een beeldende (knutselen) activiteit zijn, een bewegingsactiviteit (dans) of een dramatische activiteit (toneel).
50 minuten = muziek + 1 andere expressievorm
75 minuten = muziek + 2 andere expressievormen
100 minuten = alle 4 de expressievormen
Ik zal steeds enkele voorstellen doen waaruit u kan kiezen.
Als u bepaalde voorkeuren heeft, kunnen we dit uiteraard op voorhand bespreken.
Bij iedere workshop wordt er gestreefd naar samenwerking en afwerking met de gehele groep.
Muziekinitiatie

Tijdens een workshop muziekinitiatie maken de kinderen op een speelse manier kennis met muziek.
Samen experimenteren we met de verschillende bouwstenen van muziek: melodie, ritme, tempo, klankkleur...
We ontdekken heel wat tegenstellingen in de muziek (snel-traag, hoog-laag, kort-lang, luid-zacht...) terwijl we luisteren naar muziek, onze eigen stem gebruiken of experimenteren met instrumenten.
Luisteren, bewegen, dansen, spelen en zingen vormen de basis van deze workshop.
Iedere workshop leren we een liedje zingen waar we bewegingen bij maken of op instrumenten spelen of... De mogelijkheden zijn eindeloos!
kleuteronderwijs, 1ste leerjaar
50 minuten
20 kinderen
Ruim klaslokaal, liefst geen banken
(eventueel turnzaal, lege eetzaal...)
Aanwezigheid van de eigen klasleerkracht is gewenst!
Wie?
Hoe lang?
Hoeveel?
Waar?