Tijdens een muzische workshop (50, 75 of 100 minuten) vertrekken we altijd vanuit muziek.
Dit kunnen verschillende muzikale activiteiten zijn: het zingen van een lied, het beluisteren van klassieke muziek, bespelen van instrumenten, creëren van een eigen klankenspel,…
Aan iedere workshop koppelen we nog minstens 1 andere expressievorm.
Dit kan een beeldende (knutselen) activiteit zijn, een bewegingsactiviteit (dans) of een dramatische activiteit (toneel).
50 minuten = muziek + 1 andere expressievorm
75 minuten = muziek + 2 andere expressievormen
100 minuten = alle 4 de expressievormen
Ik zal steeds enkele voorstellen doen waaruit u kan kiezen.
Als u bepaalde voorkeuren heeft, kunnen we dit uiteraard op voorhand bespreken.
Bij iedere workshop wordt er gestreefd naar samenwerking en afwerking met de gehele groep.
Tijdens een muzische workshop (50, 75 of 100 minuten) vertrekken we altijd vanuit muziek.
Dit kunnen verschillende muzikale activiteiten zijn: het zingen van een lied, het beluisteren van klassieke muziek, bespelen van instrumenten, creëren van een eigen klankenspel,…
Aan iedere workshop koppelen we nog minstens 1 andere expressievorm.
Dit kan een beeldende (knutselen) activiteit zijn, een bewegingsactiviteit (dans) of een dramatische activiteit (toneel).
50 minuten = muziek + 1 andere expressievorm
75 minuten = muziek + 2 andere expressievormen
100 minuten = alle 4 de expressievormen
Ik zal steeds enkele voorstellen doen waaruit u kan kiezen.
Als u bepaalde voorkeuren heeft, kunnen we dit uiteraard op voorhand bespreken.
Bij iedere workshop wordt er gestreefd naar samenwerking en afwerking met de gehele groep.
Percussie
Een koffer vol met handtrommen, tamboerijnen, triangels, woodblocks, claves...
Met dit klein slagwerk gaan we samen aan de slag.
Op een speelse manier ontdekken we de verschillende speelwijzes van de instrumenten en ontdekken we hoe de instrumenten klinken.
Door middel van eenvoudige grafische partituren weten de kinderen wat ze moeten doen.
Je moet helemaal geen muziek kunnen lezen om tóch met deze instrumentjes een leuk eindresultaat te krijgen.
kleuteronderwijs, lager onderwijs
vanaf 50 minuten
kleuteronderwijs: 20
lager onderwijs: 25
Ruim klaslokaal, liefst geen banken
(eventueel turnzaal, lege eetzaal...)
Dit slagwerk maakt meer geluid (volume) dan de boomwhackers.
Aangrenzende lokalen kunnen last hebben van geluidsoverlast .
Aanwezigheid van de eigen klasleerkracht is gewenst!
Wie?
Hoe lang?
Hoeveel?
Waar?