Tijdens een muzische workshop (50, 75 of 100 minuten) vertrekken we altijd vanuit muziek.
Dit kunnen verschillende muzikale activiteiten zijn: het zingen van een lied, het beluisteren van klassieke muziek, bespelen van instrumenten, creëren van een eigen klankenspel,…
Aan iedere workshop koppelen we nog minstens 1 andere expressievorm.
Dit kan een beeldende (knutselen) activiteit zijn, een bewegingsactiviteit (dans) of een dramatische activiteit (toneel).
50 minuten = muziek + 1 andere expressievorm
75 minuten = muziek + 2 andere expressievormen
100 minuten = alle 4 de expressievormen
Ik zal steeds enkele voorstellen doen waaruit u kan kiezen.
Als u bepaalde voorkeuren heeft, kunnen we dit uiteraard op voorhand bespreken.
Bij iedere workshop wordt er gestreefd naar samenwerking en afwerking met de gehele groep.
Tijdens een muzische workshop (50, 75 of 100 minuten) vertrekken we altijd vanuit muziek.
Dit kunnen verschillende muzikale activiteiten zijn: het zingen van een lied, het beluisteren van klassieke muziek, bespelen van instrumenten, creëren van een eigen klankenspel,…
Aan iedere workshop koppelen we nog minstens 1 andere expressievorm.
Dit kan een beeldende (knutselen) activiteit zijn, een bewegingsactiviteit (dans) of een dramatische activiteit (toneel).
50 minuten = muziek + 1 andere expressievorm
75 minuten = muziek + 2 andere expressievormen
100 minuten = alle 4 de expressievormen
Ik zal steeds enkele voorstellen doen waaruit u kan kiezen.
Als u bepaalde voorkeuren heeft, kunnen we dit uiteraard op voorhand bespreken.
Bij iedere workshop wordt er gestreefd naar samenwerking en afwerking met de gehele groep.
Workshops voor leraren
Workshops voor leraren basisschool
Muzische vorming kan voor leerkrachten uit het basisonderwijs best wel wat buiten hun comfortzone liggen. In deze workshop toon ik jullie heel wat voorbeelden om een les eenvoudig uit te werken. Steeds binnen jullie eigen kunnen maar wel met behoud van een leuk eindresultaat.
Bij iedere workshop ga ik er van uit dat er geen muzikale voorkennis is. De leraren hoeven geen noten te kunnen lezen om zelf te kunnen musiceren
of om dit de leerlingen aan te kunnen leren.
We werken met alternatieve partituren, tekeningen, tekst, rijmpjes, versjes… Iedereen kan meedoen en leren om het plezier van musiceren door te geven aan onze kinderen.
Ook hier zal ik steeds een aantal voorstellen doen (afhankelijk van de doelgroep) waarrond de workshop kan gaan.
Maar workshops op maat zijn steeds mogelijk.
Hoe specifieker jullie doorgeven welke noden er zijn, hoe kernachtiger ik de workshop hierop kan toespitsen.
Prijs op aanvraag.
