Tijdens een muzische workshop (50, 75 of 100 minuten) vertrekken we altijd vanuit muziek.
Dit kunnen verschillende muzikale activiteiten zijn: het zingen van een lied, het beluisteren van klassieke muziek, bespelen van instrumenten, creëren van een eigen klankenspel,…
Aan iedere workshop koppelen we nog minstens 1 andere expressievorm.
Dit kan een beeldende (knutselen) activiteit zijn, een bewegingsactiviteit (dans) of een dramatische activiteit (toneel).
50 minuten = muziek + 1 andere expressievorm
75 minuten = muziek + 2 andere expressievormen
100 minuten = alle 4 de expressievormen
Ik zal steeds enkele voorstellen doen waaruit u kan kiezen.
Als u bepaalde voorkeuren heeft, kunnen we dit uiteraard op voorhand bespreken.
Bij iedere workshop wordt er gestreefd naar samenwerking en afwerking met de gehele groep.
Tijdens een muzische workshop (50, 75 of 100 minuten) vertrekken we altijd vanuit muziek.
Dit kunnen verschillende muzikale activiteiten zijn: het zingen van een lied, het beluisteren van klassieke muziek, bespelen van instrumenten, creëren van een eigen klankenspel,…
Aan iedere workshop koppelen we nog minstens 1 andere expressievorm.
Dit kan een beeldende (knutselen) activiteit zijn, een bewegingsactiviteit (dans) of een dramatische activiteit (toneel).
50 minuten = muziek + 1 andere expressievorm
75 minuten = muziek + 2 andere expressievormen
100 minuten = alle 4 de expressievormen
Ik zal steeds enkele voorstellen doen waaruit u kan kiezen.
Als u bepaalde voorkeuren heeft, kunnen we dit uiteraard op voorhand bespreken.
Bij iedere workshop wordt er gestreefd naar samenwerking en afwerking met de gehele groep.
Workshops voor scholen
U kan bij me terecht voor workshops waar alle muzische vaardigheden aan bod komen: muziek, beeld, beweging en drama.
De muzische vaardigheden ontwikkelen aan de hand van verschillende initiatieven is hét doel van de workshops.
Bij ieder initiatief stimuleren we de creativiteit en zetten we aan tot mee creëren en ontwerpen.
Dit kan individueel, maar vooral in groep.
Sociale vaardigheden zoals leren samenwerken in groep zijn belangrijke aspecten van de workshops. Deelnemen aan en ontdekken van het sociale aspect van muzische vorming is even belangrijk als de individuele ontwikkeling.
Plezier staat centraal alsook de sfeer opsnuiven van het samen beleven van muziek en kunst.
Iedere workshop is speels opgebouwd; het draait niet om theoretische kennis maar wél om vaardigheden.